Projektowanie stron internetowych ideox.pl

aktualnie....


2013-07-22

Ostatnim razem podczas remontu komory silnika wymieniłem sare,sparciałe i stukające gumy przedniego zawieszenia:
- poli drążka reakcyjnego (pasują od 300zx -nr XXXX )
- poli drązka stabilizatora (pasują od 300zx - nr XXXX)
- łączniki drążka stabilizatora (pasują od 300zx Z31 - nr XXXX)
- poli wahacza ( pasują od S13 te większe 35mm - jednak należy wypalić starą tulejkę, lub dorobić nową (20 zł za tulejkę na wymiar) - od 300zx pasują, jednak nie jest to idealne spasowanie )
- przywymianie poli warto wymienić końcówki drążka kierowniczego oraz sworznie wahaczy. Niestety te drugie należy wycisnąć lub wybić i wprasować nowe. Oryginalne sworznie można również regenerować - prawdopodobnie i tak wytrzymają więcej niż te wymieniane )
 



Teraz czas na tył. Dzisiaj udało mi się wyciągnąć tylny wózek. Jak to zrobić:
1. luzujemy śruby kół 
2. Podnosimy tył najlepiej na kobyłki, pamiętając że miejsca podparcia kobyłek muszą być dobrze wybrane- nie można opierać o elementy tylnego wózka, gdyż właśnie je będziemy wyciągać. Ja znalazłem miejsce tuż przed tylną podłużnicą i tam na deseczkach podparłem kobyłki. 
3. odkręcamy koła. 
4. odkręcamy przewody hamulcowe ( te idące do elastycznych przewodów przy wahaczu - nie do zacisku !! ) 
5. podpieramy wahacz podnośnikiem i luzujemy śrubę amortyzatora(dolną ). Musimy podeprzeć wahacz, gdyż sprężyna naciska na niego i wyciągnięcie śruby nie będzie możliwe. Po podparci końcówki wahacza i lekkim podniesieniu powinna wyjść bez użycia narzędzi. Robimy tak z obu stron. 
6 Gdy mamy juz odkrecony amortyzatory od wahaczy używamy podnośnika do podparcia dyferencjału. Podpieramy go gdzieś w środku ciężkości całego zawieszenie (najlepiej środek dyfra). 
7. Odkręcamy śruby przy mocowaniu belki do ramy (2 śruby i 1 nakrętka po każdej ze stron) 
8. Odkręcamy 2 nakrętki mocujące tylny dyfer (blaszka powinna wyjść bez użycia siły ), wcześniej odpinamy przewód masowy idący do ramy. 
9. Delikatnie opuszczamy podnosnik aż most będzie przy ziemi. 
10. Odkręcamy wał (4 nakrętki z podkładkami spręzynującymi) - śruby odkecamy na biegu. Gdy chcemy przekręcić wał - luz i przekręcamy aby było nam wygodniej złapa śrubę. 
11. Gdy wał jest odkecony przesuwamy cały wózek do przodu i odpinamy linkę hamulca ręcznego. 

Takim oto sposobem nasz wózek jest wolny i możemy się zabierać za malowanie, odświerzanie i montowanie nowych poli 

Niestetety gdy ktoś posiada seryjny wydech będzie musiał pomiędzy punktem 4 i 5 wykręcić lewą półoś. Cdn..