Projektowanie stron internetowych ideox.pl

informacje techniczne na temat Nissana Silvia (model S12)

Data dodania: 22.09.2012


Konwersja przedniego zawieszenia w S12:

Poniżej kilka opcji konwersji przedniego zawieszenia w Nissanie Silvi S12. U siebie posiadam wariant 1 z wachaczami od S12 i standardowe 4ro szpilkowe piasty od S13 z tarczą 280mm i niestety 1 tłoczkowymi zaciskami. W przyszłości planuję zastąpić zwykłe zaciski, zaciskami z Z32 (300ZX), jednak najpierw wlecą przeowdy w stalowym oplocie( firmy Hel - już są). Nissan i tak hamuje bardzo dobrze. Dodam, że S12tka nie jest wyposażona w ABS i łatwo zblokować koła nie używając dużej siły. 

 

Wariant 1:

S13-S12:
- S13/S12 gwint (BC Racing, Megan Racing)
- S13 sworznie wahaczy
- S13 piasta. (spindle)
- S13 5cio lub 4ro szpilkowe.
- S13 Zacisk hamulcowy, przewody (S12 lub S13 lub Z32)
- S12 wahacze z drążkami reakcyjnymi (tension rod)
- S13 drążki kierownicze  i końcówka drążka kierowniczego z 1995 ford escort .

 

Wariant 2:

S12-S14-S13:
- S14 - sworznie wahaczy
- S14 - piasta (tylko 5 śrub)
- S14 - Zacisk hamulcow, przewody
- S12/S13 - wahacze  z drążkami reakcyjnymi (tension rods).

Wariant 3:

S13:
- S13 - wahacze z drążkami reakcyjnymi (tension rods)
- S13 - piasta z zaciskami i przewodami hamulcowymi

 

Wariant 4:

S13/S14/Z32
- S13 - piasta (spindle)
- Z32 - zacisk hamulcowy (nie wiem czy trzeba dorabiać flansze) – Brake caliper
- S13 - wahacz  (contro larm)
- S13 - drążki reakcyjne (tension rod).
- S14 – skrócone drążki kierownicze
- S14 – łączniki drążka stabilizatora + stabilizator ( tego nie jestem pewien)
- S14 - …… - tension rod bracket ??

 

Z  moich poszukiwań wynika, że moja Silvia dysponuje mocą około 135 KM a nie jak myślałem 122KM. Otóż wersja 122 konna (na niemcy, francję i gdzies tam jeszcze) była dławiona katalizatorem, Oba silniki 135 i 122 konne nie różnią się niczym, więc teoretycznie demontarz katalizatora odblokowuje nam te 13 KM mocy. 

 

Data dodania: 20.09.2012


Specyfikacja Nissan Silvia z silnikiem CA18ET:

Typ: CA18ET
Rodzaj rozrządu: SOHC (Single Overhead Camshaft - jeden wałek rozrządu umiejscowiony nad głowicą ). 
Liczba cylindrów: 4

Pojemność:

•   1809 ccm

•   1794 ccm (Twin Spark)- różnica tylko poprzez to że mamy dodatkowe świece 

Moc:

•    135KM przy 6000 obr/min i 191 Nm przy 4000 obr/min    ---  ?????? 

•     122KM (90kW) przy 5200 obr/min i 183 Nm przy 3200 obr/min

Doładowanie:  Turbo Garett T2 - 0,3 bara


Średnica zaworów:

•    wlotwy: 42mm

•    wylotowy 35 mm
 

Stopień sprężania:

•    8:0;1 - (135HP)

Spalanie:  6.4/8/12.1 l ( wg katalogu) wersja 135 KM


Przyspieszenie :

•  0-100km/h : ?? sek (135KM) – V max ??km/h

•  0-100km.h: 122KM- 9.6 sek – V-max: 195km/h


Występowanie (wkipedia): 

•   1984-1986 Nissan 200SX Turbo (-1988 Canada) 

•    1984-1986 Nissan Bluebird U11 Turbo (UK Market) 

•    1983-1985 Nissan Bluebird U11 SSS-X (Japanese Market) 

•    1986-1988 Nissan Silvia (Japanese Market).

•    1986-1990 Nissan Bluebird T12/T72 Turbo (UK Market).

  •   1985-1990 Nissan Auster 1.8Xt
 

 

Data dodania: 19.09.2012


Informacje o nissanie Silvi z forum www.turbokillers.com - autorstwa Chestera ( ok umieściłem je tutaj bez zgody autora, ale chciałem żeby były w jednym miejscu) oczywiście zapraszam do odwiedzania forum turbokillrsów po więcej informacji 


Swapać ?

Jeżeli jest trochę grosza to radze uturbić FJ'a. To jest zajebiście wytrzymały silnik. Ale ca18et tez nie jest zły. Jeżeli chodzi o dół silnika to jest prawie identyczny z det. Jak powiedział coobcio nie ma natrysku oliwy na denko tłoka, ale za to tłoki mają większa powierzchnie boczną, co poprawia odprowadzanie ciepła. Seryjna turbina z dobrym IC pociągnie 0.8 Bara, czyli jakieś 160-180 kucy, lecz nigdy niw było mierzone, ale będzie lagowate. Do t25 albo T28 nie trzeba zmieniać kolektora wydechowego a jedynie downpipe, bo T2 ma na 4 śruby a wyżej wymienione na 5. Jeśli chcesz przełożyć dół z DET to nie ma problemu. Potrzeba będzie tylko pompa oliwy z DET, bo jest bardziej wydajna i średnica wału w miejscu napędu owej pompy jest większa. Koło pasowe z DET'a gdyż tam średnica też jest większa. Koło zamachowe, bo et ma 6 śrub a DET’a na 8. I malutka przeróbka oryginalnego dolnego kółka rozrządu. ET ma inny kształt zębów a wal od DET’a jest w tym miejscu grubszy wiec trzeba przetoczyć to kółko na większą średnice (20 PLN) i pilnikiem wyciąć miejsce na klin. Reszta wału jest identyczna nawet panewki i tylny uszczelniacz wału jest ten sam. Kolejna sprawa. Jeżeli będziesz chciał przełożyć cały blok od DET’a pod głowę et to będziesz tez musiał wziąć śruby od głowy DET’a gdyż tam jest większa średnica. Skrzynia spokojnie wytrzyma tyle ile trzeba, bo jak coobcio napisał jest taka sama jak w sx'e.
Z wymiana silnika na DET tez nie ma problemu żadnych przeróbek tylko przykręcać.
Gdyby nie to ze DET nie ma klasycznego aparatu zapłonowego z rozdzielaczem tylko te 4 cewki i CAS to nie trzeba by nawet wiązki i elektroniki zmieniać. Chociaż już wymyśliłem ze jak się wywali wiatrak wiskozowy i zamontuje elektryczna dmuchawę na chłodnicy to jest wystarczająco dużo miejsca żeby zamontować oryginalny aparat z ET na głowę DET w miejsce tego małego CAS i cały problem z głowy.

ZAWIESZENIE:

Przedni zawias jest prawie identyczny z s13 a tylni to 300zx z31.
Jeżeli chodzi o sprężyny to przednie można brać z 280z a tylne z31
Ogólnie wystarczy skrócić i jest ok.
Amorki przednie są rozbieralne wiec można z nimi zrobić, co się chce.
Na tył po małych przeróbkach wchodzą bilsteiny od golfa III.

Mechanizm różnicowy z s13 podejdzie, ale obudowa już nie. A w ogule, po co ja wymieniać skoro oba są takie same(open diw). S14 już lepiej, ale to nie plug&play.
Zawieszenie tylne w s13 jest całkowicie, ale to całkowicie inne. Montaż wiązałby się ze wspawaniem nowych mocowań i cięci podłogi.
Przedni zawias jest częściowy zamienny z s13 i s14, ale trzeba wiedzieć, co się, z czym wsadza żeby kabla nie obrać kupując. Zmiana dyra z s13 jak napisałem w innym poście mija się z celem. Obudowy są całkowicie różne a oba dyfry są bez szpery. Z s14 da się włożyć, ale trzeba mieć dwie lewe półośki od s12, przegub wewnętrzny od s13 oraz prawa piastę wchodząca do dyfra z s14. Poza tym trzeba przerobić lewa piastę z s12 wchodząca do dyfra.

 

O FJ20:

Jeżeli chodzi o utrupianie tego silnia to nie ma co odprężać CR 9.5:1 To nie tragedia zdaje się ze subaru imprezka takie ma. Poza tym kolesie na seryjnym silniku bez odprężania zamykają wtryski 500-tki wiec jest chyba dość wytrzymały. Szkoda tylko ze nalatałeś nim już prawie 400 tys. wiec licz się z szybkim oddaniem silnika. Kucizna występuje w cenach podobnych jak do CA19 albo SR20.

Części u na s do FJ'a prawie nie ma, ale zawsze możesz pociągnąć z Anglii.

O CA18ET:
CR(compression ratio) w CA18ET jest 8: 1 wiec frezowanie tłoków czy grubsza uszczelka to chyba lekka przesada. Doładowanie na poziome 0.3 Nie miało generować mocy tylko ekonomie. Tłoki od DET pasują, ale CR z nimi wzrośnie do 8.5:1(Wyższe o 0.5 mm). Tłoki w ET maja wcięcia jak 16V tylko po to żeby nie robić dwóch różnych tłoków z racji niejednakowego ustawienia zaworów w każdym z cylindrów inaczej 1 i 3 byłyby takie same i 2 i 4.
Nie wkładaj innych tłoków niż oryginalne nissana albo kucizna, bo na mur popękają półki miedzy pierścieniami w okolicach 1 Bara.
Korby od DET'a pasują i są troszkę mocniejsze.
Przeszczep głowicy będzie się wiązał z prze gwintowaniem bloku na większe śruby z DET'a zamontowaniem rolki prowadzącej rozrządu (wiercenie i gwintowanie) oraz zmiana dolnego kolka rozrządu, które nie są zamienne, bo DET ma wiesza średnice walu w tym miejscu czuba, ze wal dasz od DET’a bo pasuje, ale tylko razem z pompa oliwy, kołem zamachowym, i kołem pasowym.
Apropo uszczelek pod głowice: żadna dorabiana (chyba ze metalowa) oraz żadna podróbka nie wytrzymuje więcej niż 1 bar, sprawdzone empirycznie, radze oryginał nissan. Przy okazji radze wymienić śruby od głowicy, bo skoro to już było rozkręcane to będzie cię czekało częste sciąganie czapki.
Montaż TMIC'a to poroniony pomysł. Myślałem nad tym, ale zrezygnowałem. Załóż od volvo 740 turbo razem z chłodnicą i będziesz miał problem z głowy albo zrób na zamówienie.
Przepływka od DET'a moze nie pasować próbowałem i nie działało niezależnie jak podłączałem ( moze była zrąbana) poza tym dmuchałem 1.5 Bara w to z turbiny ze skylina i seryjna Przepływka się nie zamykała.

Jeżeli chodzi o sprzęgło to docisk i tarcza sprzęgła są identyczne z tymi z s13 wiec to działa zamiennie.
A jeżeli chodzi o ośmiu świeczkowe to był wymóg ekologiczny powyżej 3000 przy pełnym wciśnięciu gazu i tak tylko jedna świeca pracuje.
Oprócz tego ze więcej kosztować będą świeczki x2 i ze dwa razy będą droższe kable wysokiego napięcia ( dorobienie ich, bo nigdzie nie można kupić. Koszt na 4 świece to 100 PLN) to nie ma żadnej innej różnicy. Tyle ze ośmioświecowe miały jeszcze kata, egr i inne ekologiczne duperele. W silniku amerykańskim był jeszcze wałek rozrządu o mniejszym wzniosie i czasie otwarcia.